dinsdag 22 september 2015

Nieuw burgerlid Marius Ekamp

De fractie van D66 in Best is versterkt met een nieuw burgerlid. In de raadsvergadering van 21 september is de 20-jarige Marius Ekamp officieel benoemd en geïnstalleerd. Een burgerlid mag namens zijn partij deelnemen aan bepaalde raadsbijeenkomsten. In tegenstelling tot gemeenteraadsleden heeft een burgerlid geen officieel stemrecht. Als fractie zijn wij bijzonder blij met de betrokkenheid van Marius. Hij kan de ontwikkelingen in onze gemeente met een ‘jonge’ blik bekijken en daarmee goede input geven.

Op deze plek stelt hij zich kort voor:

“Ik zie het burgerlidmaatschap als een goede kans om mijn ‘D66 genen’ uit te dragen in Best en mezelf te ontwikkelen. Ik ga me vooral richten op sociaal maatschappelijke onderwerpen. De gemeente heeft er de afgelopen jaren veel taken bij gekregen. Dit betekent dat we goed moeten blijven nadenken over zaken als: Hoe kunnen we goede (jeugd)zorg behouden in Best? Ook is het belangrijk dat we in de gaten houden hoe we goed onderwijs kunnen blijven garanderen voor toekomstige generaties.”

“Goed luisteren vind ik een van de belangrijkste taken van gemeenteraads- en burgerleden. Luisteren naar inwoners en met hen in gesprek gaan. Daarnaast moeten we onnodige bureaucratie zoveel mogelijk achter ons laten en inwoners, verenigingen en bedrijven helpen zich te ontplooien in onze mooie gemeente. Kort gezegd streef ik naar een duurzame gemeente, heb ik mijn oog gericht op de toekomst en ga ik vol ambitie en met een jonge blik aan de slag als burgerlid.”

In het dagelijks leven is Marius druk met zijn laatste jaar Bestuurskunde aan Avans Hogeschool ’s-Hertogenbosch. Verder werkt hij bij McDonald’s Best en is hij als vrijwilliger actief bij Scouting Frama.