dinsdag 8 november 2016

Meet&Greet met Pia Dijkstra

Op woensdag 16 november 2016 om 20.00 uur wordt in het Hof van Solms te Oirschot door D66 De Kempen en D66 Eindhoven een politiek café georganiseerd. Het onderwerp van de avond is euthanasie. Hoofdsprekers deze avond zijn Pia Dijkstra, Tweede Kamerlid namens D66, en Els van Wijngaarden (universitair docent aan de Universiteit voor Humanistiek en o.a. schrijver van het boek ‘’Voltooid Leven’’).

D66 heeft de discussie aangewakkerd over hulp bij zelfdoding bij een voltooid leven. Over de voors en tegens kan men in discussie met Pia Dijkstra en de overige panelleden. Geïnteresseerden zijn van harte welkom om hieraan deel te nemen.

Pia Dijkstra is de laatste tijd veel in het nieuws geweest rondom de door haar ingediende donorwet die met een nipte meerderheid van 75 tegen 74 stemmen door de Tweede Kamer kwam. Deze wet regelt dat mensen na hun overlijden automatisch orgaandonor zijn, tenzij zij actief aangeven dat niet te willen. Hiermee wordt de registratie omgedraaid ten opzichte van het huidige systeem.

Vanaf 19.30 is de zaal geopend en om 20.00 uur zal het inhoudelijke programma beginnen. Het adres is Hof van Solms: Koestraat 16 te Oirschot.